Nyheder
Publikationer
Sociale medier
Presse
Brandsikker Bolig er et forebyggelseskoncept, som tilbydes kommuner i hele landet. Det er et frivilligt og gratis tilbud.
For at skabe de bedste omstændigheder for at komme godt i gang med Brandsikker Bolig, har de kommunale brandvæsener mulighed for at bestille en Brandsikker Bolig opstartspakke.
En opstartspakke består af:
Herudover medfølger et borgerrettet kit, der består af:
Med det borgerrettede kit kan brandvæsenet uddele nabokuverter til beboer, der er naboer til steder, hvor der har været brand og samtidig tilbyde at opsætte en røgalarm til de beboere, der ønsker det. Brandvæsenet kan eksempelvis have det borgerrettede kit på deres indsatsleder bile, således at de kan uddele nabokuverter og tilbyde opsætning af røgalarmer efter, at de har slukket en brand i boligområdet.
En Brandsikker Bolig opstartspakke kan kun bestilles af de kommunale brandvæsener. Ved bestilling af en opstartspakke er der mulighed for også at få et opstartsmøde med Beredskabsstyrelsen med henblik på vejledning og sparring i opstartsperioden.
Det er også muligt at bestille materialerne enkeltvist (dog undtaget roll-up og whiteboard-tavle) samt løbende at bestille yderligere materialer og røgalarmer via bestillingsformularen nedenfor.
Beredskabsstyrelsen opfordrer til, at de kommunale redningsberedskaber kun bestiller et antal, som svarer til det aktuelle behov. Der er begrænsning på antal bestilte røgalarmer/materialer – max. 120 stk. røgalarmer samt 120 stk. af hvert materiale. Såvel materialer som forsendelse er gratis.
Se alle materialer her.
I kan bestille materialerne ved at skrive til Beredskabsstyrelsen, Kommune og Borger, på e-mail: brs-ktp-kob@brs.dk.
Når du bestiller materialer til Brandsikker Bolig og indsender oplysninger til Beredskabsstyrelsen, behandler vi dine indsendte oplysninger med henblik på levering af det ønskede materiale, til opfølgende kontakt og statistik. Du kan læse om databeskyttelse og behandling af persondata i Beredskabsstyrelsen her: Databeskyttelse i Beredskabsstyrelsen