Nyheder
Publikationer
Sociale medier
Presse
Her kan du læse mere om Beredskabsstyrelsens behandling af persondata. Du kan også finde oplysninger om Beredskabsstyrelsens håndtering af e-mails og brug af sikker e-mail samt om anonymitet, statistik og cookies på brs.dk.
Beredskabsstyrelsens dataansvar
Beredskabsstyrelsen er dataansvarlig for de personoplysninger som Beredskabsstyrelsen behandler om ansatte, frivillige, værnepligtige, borgere mv.
Beredskabsstyrelsens behandling af persondata
Beredskabsstyrelsen behandler personoplysninger efter reglerne i databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven.
Personoplysningerne anvendes i forbindelse med den konkrete sagsbehandling eller henvendelse samt til forskning og statistik.
Oplysningerne kan blive delt med andre myndigheder inden for Forsvarsministeriets område samt blive behandlet i it-systemer, der er fælles mellem flere forskellige myndigheder på Forsvarsministeriets område, og hvor der er fælles dataansvar mellem myndighederne. I særlige tilfælde kan oplysningerne endvidere blive delt med andre myndigheder, for eksempel et andet ministerium, hvis Beredskabsstyrelsen finder, at en henvendelse hører under et andet ministeriums ressortområde.
Dine rettigheder
Når Beredskabsstyrelsen behandler dine personoplysninger har du som registreret følgende rettigheder:
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk Ved anmodninger om indsigt, berigtigelse, sletning, begrænset handling eller indsigelse, skal dette sendes til Beredskabsstyrelsen via følgende kontaktinfo:
Databeskyttelsesrådgiver (DPO)
Beredskabsstyrelsen har en databeskyttelsesrådgiver, som rådgiver styrelsen om reglerne for behandling af personoplysninger. Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, er du velkommen til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver:
Navn: Christina Carstensen
Telefon: +45 72 81 01 21
Mail: FMN-KTP-DPO@FMN.dk
E-boks: Beredskabsstyrelsen, angiv databeskyttelsesrådgiver i emnefeltet.
Håndtering af e-mails
Når du skriver til Beredskabsstyrelsen på brs@brs.dk , sendes din e-mail til en central postkasse i Beredskabsstyrelsen. Når e-mailen er modtaget, journaliseres den og sendes videre til de respektive kontorer.
Herefter behandler vi din henvendelse så hurtigt som muligt. Beredskabsstyrelsen bruger kun dine personoplysninger til at kunne svare på din e-mail.
Kontakt Beredskabsstyrelsen
Med Digital Post Med NemID og Digital Post kan borgere og virksomheder sende meddelelser sikkert til Beredskabsstyrelsen. Digital Post-systemet sørger for, at meddelelserne bliver digitalt signeret og krypteret.
Læs mere om digital post som borger på Borger.dk og som virksomhed på Virk.dk.
Du kan også vælge at sende os en helt normal e-mail til brs@brs.dk som hverken er signeret eller krypteret.
Anonymitet og statistik ved hjælp af cookies
For at kunne videreudvikle og forbedre hjemmesiden fører vi statistik over, hvordan brugere anvender vores hjemmeside. Det betyder, at vi indsamler oplysninger via cookies. Vi opsamler udelukkende statistikken i opsummeret form, eksempelvis til at se hvilke sider vores brugere ser mest. De indsamlede oplysninger giver ikke mulighed for at identificere enkelte brugere. Data videregives ikke til tredjepart.
Læs mere om vores brug af cookies