Nyheder
Publikationer
Sociale medier
Presse
Hjælp os med at videreudvikle S!RENEN ved at svare på fem hurtige spørgsmål.
Klik her for at komme til spørgeskemaet i SurveyXact (nyt vindue) Test test test
Publikationer
Sociale medier
Presse
Forebyggelse af ulykker og katastrofer
Indsats ved ulykker og katastrofer
Om krisestyring og redningsberedskabet
Vær klar når krisen rammer
Forebyg brand
Vil du arbejde i redningsberedskabet?
Assistance fra Beredskabsstyrelsen
Brandtekniske regler og brandsyn
Uddannelse
Krisestyring og beredskabsplanlægning
Viden, data og dokumentation
Dimensionering og indsats
Forebyggelse i redningsberedskabet
Transport af farligt gods
Brandfarlige virksomheder og oplag
Driftsmæssige brandkrav og brandsyn
Sådan arbejder du med forebyggelse af brand og andre ulykker
Forskning og analyse
Her kan du læse om Beredskabsstyrelsen som arbejdsplads.
Danske brandfolk i Sverige
I Beredskabsstyrelsen arbejder vi for et robust samfund ved at udvikle og styrke beredskabet for at forebygge og afhjælpe ulykker og katastrofer bedst muligt. Arbejdet er meningsfuldt og kræver samarbejde og engagement. Det stiller store krav til medarbejdere, ledere og organisationen.
Uanset hvilken stilling man varetager i Beredskabsstyrelsen, arbejder man i bred forstand med beredskab; nationalt, internationalt, ved operative indsatser eller bag skrivebordet. Vi løser skiftende opgaver på et kvalitativt højt niveau – uanset om man er i uniform eller i civil. Vores medarbejdere og lederes indsats gør nemlig den afgørende forskel for vores beredskabsmæssige parathed.
Handlekraft, Engagement, Samarbejde og Troværdighed
Det kræver handlekraft, engagement, samarbejde og troværdighed at løse opgaverne i Beredskabsstyrelsen. Vi har en værdibaseret personalepolitik, der er med til at skabe ramme for det daglige samspil mellem medarbejdere og chefer om at opfylde styrelsens mission. Personalepolitikken er udarbejdet i tæt dialog mellem medarbejdere og ledelse på tværs af Beredskabsstyrelsen.
Beredskabsstyrelsens trivselsstrategi er baseret på den grundlæggende opfattelse, at trivsel og gode resultater går hånd i hånd på en arbejdsplads, og at fleksibilitet mellem medarbejdere og arbejdsplads går begge veje. Trivselsstrategien er en personalepolitisk strategi under den overordnede og værdibaserede personalepolitik.
En social og mangfoldig arbejdsplads
Vi har en god og afslappet omgangsform og understøtter gerne et udbud af sociale og faglige aktiviteter på arbejdspladsen, der spænder bredt fra julefrokost til faglige gå-hjem-møder.
Beredskabsstyrelsen er en inkluderende arbejdsplads, hvor alle er velkomne uanset baggrund. Vi arbejder derfor strategisk med mangfoldighed og inklusion. Vi har nul-tolerence over for krænkende adfærd.
Strategisk kompetenceudvikling
Dygtige medarbejdere og ledere er en forudsætning for den gode opgaveløsning. Vi har derfor udarbejdet en kompetenceudviklingsstrategi, der skal understøtte et systematisk og strategisk fokus på at udvikle alle medarbejdere for at sikre, at vi både her og nu og i fremtiden har de kompetencer, der skal til, for at vi kan løse vores opgaver effektivt og succesfuldt. Kompetenceudviklingsstrategien skal desuden skabe grobund for en lærerig og attraktiv arbejdsplads, hvor udvikling, udfordringer og trivsel er i fokus.
Vi arbejder desuden med fokuserede udviklingsforløb for at sikre, at Beredskabsstyrelsen udvikler medarbejdere, der kan lede, videreudvikle og optimere opgaveløsningen inden for Beredskabsstyrelsens ansvarsområde.
FOKUS på kompetenceudvikling
I Beredskabsstyrelsen er kompetenceudvikling et fælles ansvar. Det centrale forum for aftaler om kompetenceudvikling er den årlige medarbejderudviklingssamtale (FOKUS). Samtalerne er et vigtigt redskab i forhold til det løbende arbejde med at skabe gode vilkår for den strategiske kompetenceudvikling til gavn for medarbejdere, ledelse og den samlede organisation.
Når du deler indhold på sociale medier forlader du hjemmesiden og er dermed ikke længere omfattet af vores privatlivspolitik.
Vi bruger cookies til statistik for at forbedre brugervenligheden på hjemmesiden. Oplysningerne er anonyme og bliver ikke koblet til dig som bruger, men det er stadig dit valg, om du vil lade dine data indgå i statistikken.
Læs mere om cookiesNødvendige (vis detaljer)
Systemcookies | Nødvendige
Intern statistik (vis detaljer)
Siteimprove
Tredjeparts (vis detaljer)
Facebook | x (Twitter) | Google
Der findes enkelte cookies, som er nødvendige for at hjemmesidens system kan fungere. Ønsker du helt at udelukke muligheden for at der sættes cookies, skal du derfor slå cookies fra i din browser.
Navn: ASP.Net_SessionId og volumeControl_volumeValue
Udbyder: Systemcookies
ASP.Net_SessionId er en cookie, som bruges til at identificere brugerens session på web-serveren. Sessionen er et område på serveren, som kan bruges til at gemme sessionstilstand mellem http-anmodninger.
Udløb: Når sessionen udløber
Privatlivs politik: Vores cookiepolitik
Navn: necessaryCookie og cookiebanner
Udbyder: Nødvendige
NecessaryCookie sættes for at markere accept af nødvendige cookies.
Cookiebanner sættes for at gemme cookieindstillingerne.
Udløb: 30 dage
Privatlivs politik: Cookiepolitik
Siteimprove webanalyse-program opsamler en generel besøgsstatistik på vores hjemmeside. Vi har slået IP-anonymisering til. Det betyder, at din IP-adresse slettes med det samme efter den læses. Din IP-adresse kan dermed hverken spores eller genskabes i vores system. Statistikken anvendes udelukkende i opsummeret form, fx til at se hvor mange besøgende vi har, og hvilke sider der er mest besøgte.
Navn: nmstat og AWSALBCORS
Udbyder: Siteimprove
Disse cookies bruges kun under det aktuelle besøg. Der indsamles udelukkende ikke-personlig information omkring hvilke undersider der besøges. Formålet er at følge, hvor mange besøgende vi har, og hvilke sider der er mest besøgte.
Udløb: Op til 1.000 dage, men oftere kortere afhængig af browser.
Privatlivs politik: Siteimproves information
Vi bruger dele-funktion til sociale medier og indlejrede feeds, men du skal være opmærksom på, at du teknisk set forlader fmn.dk og er omfattet af det sociale medies datapolitik, når du klikker på en sådan funktion. Feeds og kortelementer vises kun for brugere, der accepterer cookies fra tredjepart.
Navn: Facebook
Udbyder: Facebook
Facebook datapolitik:
Denne politik beskriver de oplysninger, vi behandler for at understøtte Facebook, Instagram, Messenger og andre produkter og funktioner, der tilbydes af Facebook (Facebook-produkter eller produkter). Du kan finde flere værktøjer og oplysninger i Facebook-indstillingerne og Instagram-indstillingerne.
Udløb: Cookien udløber om 30 dage
Privatlivs politik: Facebook datapolitik
Navn: X (Twitter)
Udbyder: x (Twitter)
X s brug af cookies og lignende teknologier:
Vores tjenester bruger cookies og andre lignende teknologier, såsom pixels eller lokal lagring, til at hjælpe med at give dig en bedre, hurtigere og sikrere oplevelse. Her er nogle af de måder, hvorpå vores tjenester, herunder vores forskellige websteder, SMS, API'er, e-mail-meddelelser, applikationer, knapper, widgets og annoncer, bruger disse teknologier: at logge dig ind på Twitter og Periscope, gemme dine præferencer, tilpasse det indhold, du ser, beskytte mod spam og misbrug og vise dig mere relevante annoncer.
Udløb: Cookien udløber om 30 dage
Privatlivs politik: Twitters cookiepolitik
Navn: Google Maps
Udbyder: Google
Googles privatlivspolitik:
Når du bruger vores tjenester, betror du os dine oplysninger. Vi forstår, at det er et stort ansvar og arbejder hårdt på at beskytte dine oplysninger og give dig kontrol over dem.
Denne privatlivspolitik er beregnet som en hjælp til at forstå, hvilke oplysninger vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvordan du kan opdatere, administrere, eksportere og slette dine oplysninger.
Læs mere hos udbyderen.
Udløb: Cookien udløber om 30 dage
Privatlivs politik: Google privacy policy