Spring til indhold Spring til søgning på Forsvaret.dk Spring til højrebar

Indholdsområde

 
Kurser 
 

Tilmelding og blanketter 

Der er to muligheder for at tilmelde sig til et kursus:

 

 

  1. Ved hver beskrivelse af et kursus er der nederst en elektronisk tilmeldingsblanket. I den sidste fase af udfyldelsen trykker du på "Send" og modtager selv en kopi i din elektroniske indbakke.
  2. Du kan hente (downloade) en generel tilmeldingsblanket i Excel-format. Tryk her. Efter udfyldelse sendes blanketten til kursusadministrationen.

 

 

Send kursustilmeldingen som elektronisk pdf-dokument eller pr. alm. post.                                                                                   

Kvittering for modtagelse af kursustilmelding sendes få dage efter modtagelsen.
  
Bekræftelse om optagelse på et kursus sendes normalt ca. 8 uger før første kursusdag.  
Hvis myndighed/arbejdsgiver/organisation ikke har EAN-nr., så opgiv i stedet CVR-nummer.  

Ved framelding senere end 4 uger før første kursusdag opkræves 50 % af opholds- eller kursusprisen.

Dette krav bortfalder dog, hvis den ledige plads kan tildeles en anden person.  

Deltagerbetaling opkræves normalt først efter kurset

 

Vedr. 1:
Blanketterne ved de forskellige kurser er ens, og du kan tilmelde fra en hvilken som helst af blanketterne (uanset den kursusbeskrivelse, der står oven for blanketten). Blanketten indsendes automatisk til kursusadministrationen på en krypteret måde, som tillader transport af personnumre.

Vedr. 2:
Blanketten downloades og gemmes lokalt på computeren, hvorefter det er let at udfylde og printe. Konverter til pdf eller skan den printede blanket, hvorefter den sendes som vedhæftet dokument til kursusadministrationen. Kontaktinformationer findes på blanketten. Blanketten indeholder et personnummer, og den bør derfor ikke indsendes via det åbne internet med almindelig e-mail. Se nederst om indsendelse af blanketten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Generelt:
Tilmeldinger til Beredskabsstyrelsens kurser skal foretages af den myndighed eller organisation/firma, hvor kursusdeltageren er ansat eller frivillig.

Beredskabsstyrelsen har udarbejdet et dokument, der særligt oplyser om mulighederne for at uddanne frivillige i redningsberedskabet. Tryk her.

Beredskabsstyrelsen har brug for kursusdeltagerens cpr-nummer for at kunne administrere og registrere uddannelsesoplysninger. Alle oplysninger behandles efter gældende forskrifter.

Tilmeldingsblanketter jvf. mulighed 2 (og helbredsattester) indsendes på en af disse måder:

 

 

  • Elektronisk via Digital Post til Beredskabsstyrelsen, (vælg "Uddannelse")
  • Til Beredskabsstyrelsens hovednummer for telefax: 4590 6060
  • Pr. ordinær post til:

 

Beredskabsstyrelsen
Kursusadministrationen
Datavej 16
3460 Birkerød

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sidst opdateret 15-05-2017 - kl. 08:03

Kontakt

Kursusadministrationen
kursus@brs.dk

Kursusadministrationens telefontid:

Mandag - torsdag
09:00 - 11:30
12:00 - 14:00

Fredag:
09:00 - 12:00

Telefon:
4590 6048