Spring til indhold Spring til søgning på Forsvaret.dk Spring til højrebar

Indholdsområde

 
Digital Post 
 

 

Sikker kommunikation

Hvis du ønsker at sende personfølsomme oplysninger, fx om en konkret sag, via e-mail, rådes du til at anvende Digital Post eller sikker e-mail.
 
Digital Post

Digital Post er din private postkasse på nettet. I modsætning til din almindelige mail er den digitale postkasse sikker, og du kan derfor også bruge den, når du skal sende personfølsomme og fortrolige oplysninger til Beredskabsstyrelsen.

Du skal logge på borger.dk, e-boks.dk eller virk.dk (virksomheder) for at sende sikker Digital Post.

Læs mere i denne vejledning: Sådan sender du sikker Digital Post til Beredskabsstyrelsen (pdf)

Sikker e-mail 

Du kan sende e-post med Digital Signatur til Beredskabsstyrelsens 11 myndighedspostkasser, men det kræver, at du selv har bestilt og installeret en Digital Signatur fra NemID's hjemmeside.

Hvis du vil være helt sikker på, at ingen uvedkommende læser din e-post på vejen til Beredskabsstyrelsen kræver det desuden, at du sender e-posten i krypteret form (dvs. at teksten bliver volapyk for alle andre end netop Beredskabsstyrelsen). For at kunne sende krypteret til Beredskabsstyrelsen skal du have myndighedspostkassens certifikat tilføjet til dit mailprogram.


Sådan bestiller du din egen Digitale Signatur hos NemID

Du kan gratis bestille din Digitale Signatur på NemID's  hjemmeside. Du kan også på NemID's  hjemmeside læse mere om installation, brug, og om kravene til pc.

Sådan får du tilføjet myndighedspostkassens certifikat til dit mailprogram

Du kan hente myndighedspostkassens certifikat her.

Kontakt

Sikkerhed og Drift (E-mail) der er ansvarlig i Beredskabsstyrelsen kan kontaktes for afklaring af eventuelle tvivlsspørgsmål.

Links:

Sidst opdateret 26-06-2018 - kl. 11:11